Vrei să faci bani cu Instagram? Atunci ai ajuns în locul potrivit!

Descoperă modul în care utilizatorii interacționează cu o postare și ai deslușit misterul!
Interacțiuni și comunitate

Algoritmul din spatele Instagram promovează organic postările cu care utilizatorii interacționează frecvent și în număr cât mai mare.

Asta înseamnă că persoanele (creatorii de conținut text, foto, video, etc.) care se concentrează pe creșterea numărului de interacțiuni și pe comunitatea din care fac parte, vor beneficia de o creștere organică a impactului postărilor pe care le fac în acea comunitate (comunitatea reprezintă creatorul de conținut, persoanele pe care le urmărește și cei care îl urmăresc).

Interacțiunile cele mai frecvente sunt like, share, comment, swipe up (”glisează în sus”, mai ales dacă utilizezi un carusel de poze), click pe link-ul din BIO, etc.

În eventualitatea în care te decizi să utilizezi postări video în profil sau IG TV (pe care le recomandăm cel mai mult pentru că au cea mai mare rată de conversie în materie de interacțiuni cu postarea) iar o parte dintre urmăritorii tăi se vor uita 2-3 secunde iar cealaltă parte vor vizualiza întregul conținut (de 5 min de exemplu), ce crezi că va ”gândi” algoritmul din spatele Instagram?

Vor crește impactul organic al unei postări video la care oamenii se uită 2-3 secunde sau 5 minute?

Interesul celor de la Instagram este ca oamenii să petreacă cât mai mult timp în această rețea fără să mai simtă nevoia să-și ”completeze apetitul” de video navigând pe YouTube sau TikTok de exemplu.

Algoritmul Instagram poate fi ”influențat” de o serie de acțiuni:

  • Etichetează persoane în postări.
  • Lasă cât mai frecvent reply-uri la postările tale sau comment-uri (share, like) la postările persoanelor pe care frecvent le urmărești, persoane pe care le admiri (influencers) din domeniul tău de activitate sau chiar de la concurență, asta te va ajuta să-ți crești organic volumul de interacțiuni cu postările tale.

Vei trece dintr-un ”profil pasiv” pe care doar postezi în speranța că cineva va vedea ce ”minunății” postezi tu acolo și se va decide să cumpere de la tine, la un ”profil activ” în care algoritmul Instagram ”va spune: hei persoana asta este activă, interacționează frecvent cu persoanele din comunitatea sa, haide să-l ajutăm organic prin creșterea impactului postărilor sale”.

  • Utilizează mesajele directe pe care le poți adresa din nou, persoanelor din comunitatea ta, etc. Multe persoane sunt ”leneșe” cănd vine vorba de treaba asta, dar hei, tu ce vrei până la urmă? Să ”crești vizibilitatea postărilor tale în mod organic”, nu?

Sfat 1: Postările care beneficiază de comment-uri din partea urmăritorilor tăi, împreună cu reply-urile tale, vor beneficia de un impact de până la 3x5x pe termen lung, comparativ cu postările fără comentarii si răspunsuri.

Sfat 2: Asigură-te că aloci timpul necesar când vine vorba de a răspunde unui comment, poate că nu vei vedea rapid o creștere organică pe profilul tău dar în timp această simplă acțiune va avea un impact major.

BONUS 1: Poți răspunde unui comentariu printr-un like, emoji sau simplu ”mulțumesc”, atâta timp cât o faci. Instagram ”apreciază” mai mult persoanele care dau reply la comment-uri decât persoanele care nu acordă atenție acestui lucru.

BONUS 2: În ceea ce privește optimizarea postărilor îți recomandăm utilizarea unui generator de hashtag-uri și emoji pentru ca postarea ta să fie cât mai atractivă cu putință.

Colaborarea cu influencerii

De ce ai vrea vreodată să te asociezi cu un influencer?

Statistici în 2020:

Peste 6 milioane de brand-uri din întreaga lume (față de 1.26 milioane, 2016) investesc în promovările plătite (reclame) realizate de influenceri.

Dacă te focusezi pe influencerii din nișa ta, asta te va ajuta să-ți targetezi și mai bine audiența (publicul țintă care cel mai probabil vor efectua o acțiune în favoarea ta).

Influencerii te pot promova în postările sau în story-urile lor, ceea ce înseamnă că vei fi mai aproape poate ca oricând de potențialii consumatori, dacă comparăm cu ”simplele” reclame.

Sfat 1: Solicită influencerului care te va promova în story-urile lui să sugereze audienței să ”gliseze în sus” (swipe up) astfel îi vor direcționa fix către website-ul tău de unde vor putea efectua și achiziția, dacă asta ți-ai fixat ca obiectiv.

Sfat 2: Pe termen mediu și lung, colaborând cu un influencer vei fi mai ”aproape” de clienții tăi și îți vei putea crește vănzările mai ușor poate decât orice altă modalitate de promovare cunoscută nouă.

Rețelele de socializare în care companiile se promovează utilizând suportul influencerilor:

Instagram 79%

Facebook 46%

YouTube 36%

Twitter 26%

Linkedin 12%

Alte relețe de socializare 12%

Cum alegi influencerul cu care dorești să te asociezi?

  • Verifică nivelul de interacțiuni din profilul său (un nivel de interacțiuni ridicat, indică un potențial mare de vânzare pentru tine);
  • Verifică persoanele care îl urmăresc (contează mai puțin cantitatea numărului de urmăritori și mai mult calitatea lor);
  • Fii atent și la numărul urmăritorilor (un număr mic de urmăritori, să zicem de o ”oarecare calitate”, uneori te poate dezavantaja dacă îți propui să apelezi la serviciile lui);
  • Analizează conținutul postat (iarăși, calitatea materialului va determina volumul de interacțiuni cu postarea);
  • Verifică-i impactul postărilor (îți ”poți da seama” de calitatea postărilor anterioare și de activitatea sa pe profil, este ”pasiv”, ”activ”?);
  • Nu te lăsa ”dus de val” dacă te impresionează cifrele pe care ți le-a raportat până în momentul respectiv și păstrează proporția realității bugetului de care dispui (nu are sens să ”pariezi” toți banii pe ”pasărea de pe card”, nu-i așa?).

Giveaways (Concursuri)

Instagram giveaways îți permite să oferi ceva gratuit la schimb cu un like, comment, share, capturi photo, să înceapă să te urmărească sau alte acțiuni predeterminate.

Această activitate a ajutat foarte multe companii care și-au propus să-și ”crească” profilul.

Sfat: Utilizează o temă (template design) adaptată subiectului campaniei. Asociază concursul cu hashtag-uri noi create special pentru acest obiectiv. Stabilește premiile pe care vrei să le oferi și care să se asocieze cu produsele sau serviciile pe care le oferi.

Exemplu: Dacă lansezi un concurs în marketing, poți oferi un iPad.

BONUS: Încurajează-ți urmăritorii să vorbească despre acest concurs cu cât mai multe persoane, în schimbul premiului sau bonusului oferit.

Cum alegi conținutul care va genera cel mai mare volum de interacțiuni?

Înainte de a genera un nou conținut pentru profilul tău, află în primul rând ce a performat în materie de conținut (postare) în timp și fie republici o variantă actualizată, fie dezvolți subiectul (Ex.: noutăți, etc.).

Sfat 1: Începe să colaborezi cu influencerii din nișa ta de activitate.

Sfat 2: Postează constant, cel puțin odată la 2 zile dacă nu, în mod ideal, de mai multe ori pe zi (materiale de interes pentru audiența ta, nu uita!)

BONUS: Începe să utilizezi opțiuni pe care multe persoane omit să le folosească dar care te vor ajuta mult pe partea de creștere a numărului de interacțiuni: stickere, provocările Instagram (template design cu o întrebare și o multitudine de răspunsuri disponibile), meme-uri dar și AR (Realitate augmentată, vezi jocul Pokemon) în măsura posibilităților.

Reclamele pe Instagram (Ads)

Etapele realizării unei reclame:

  1. Crează-ți un profil și o pagină de business (trebuie să ai o pagină de Facebook că să poți crea reclame pe Instagram și să-ți poți crea gratuit o pagină de Instagram, evident);
  2. Utilizează Ads manager pentru ați seta prima ta reclamă (stabilește obiectivul, audiența și tipul de format);
  3. Stabilește bugetul (pentru început mergi pe bugete mici, de 30-50 RON/postare, pe care le poți crește în funcție de rezultate);
  4. Publică reclama.

Cum îți transformi urmăritorii în clienți?

Uite ce e, să ai un număr mare de urmăritori este excelent, dar și mai bine este să-i determini să facă o achiziție (produse sau servicii).

Totul pornește de la calitatea conținutului postat. Știu că am precizat lucrul ăsta de multe ori dar parcă nu îndeajuns pe cât de important este.

Exemplu: Să spunem că expui caracteristicile și beneficiile unei perechi de adidași “X”, printr-o postare text și photo sau faci un live (și mai bine).

Dacă ai fost suficient de convingător ce crezi că se va întâmpla în momentul următor? Fanii tăi îți vor prelua mesajul, poate și inteacționează cu postarea ta adresându-ți întrebări de clarificare sau îți lasă direct un feedback apreciativ legat de produsul respectiv dacă deja se bucură de el (gen emag, da?), sau și mai bine, poate vor împărtăși cu prietenii mesajul tău, generând o ”nevoie sau o dorință” latentă sau inexistentă până în momentul în care mesajul tău să fi ajuns la ei.

E simplu, nu?

Mai mult decât atât, în zilele noastre este cunoscut faptul că cei mai mulți consumatori de produse online (magazine online) caută review-uri în social media, întreabă în grupuri sau se inspiră de la influenceri înainte de a face o achiziție online.

Încă te mai gândești de ce ai avea nevoie de un profil de Instagram business? În acest material îți prezentăm cele mai noi statistici legate de Instagram care ar trebui să-ți răspundă la întrebare.

Și dacă te-ai convins și vrei să ai un super profil de Instagram, citește acest blog și vei afla toate secretele necesare pentru a crea un profil de succes.

Știai că îți poți transforma profilul de Instagram într-un magazin?

Dacă ai nevoie de mai multe informații pe partea asta, contactează-ne si-ți vom oferi tot suportul de care ai nevoie.

Cum îți poți promova produsele sau serviciile pe Instagram?

Sfat 1: Ține minte să-ți asociezi produsele sau serviciile cu un hashtag specific (Ex.: #socialmedia, #website, etc.), oferă detalii legate de contact și da, mai fă și câte o reclamă din când în când.

Acum că am ajuns la final, îți garantăm că dacă implementezi toate recomandările noastre îți vei putea crește profilul de Instagram de la 0-100.000 de urmăritori în mai puțin de un an!

Și dacă ai nevoie de suport specializat, contactează-ne și beneficiază de toată experiența noastră pentru succesul afacerii tale pe Instagram.