Înainte de a rula reclame pe Instagram, asigură-te că profilului tău nu-i lipsesc setările de bază.
Instagram secțiunea BIO
Este cea mai importantă parte a paginii tale de Instagram business. Gândește-te la ea ca la o carte de vizită, o primă impresie pe care un consumator si-o formează despre tine și afacerea ta.
O secțiune BIO optimizată corect trebuie să explice succint ce este și cu ce se ocupă afacerea ta în 150 de caractere disponibile.
Instagram BIO Link
Poți introduce link-ul website-ului, magazinului online, blog-ului, sau al unui eveniment, inclusiv formulare de contact. Introducând un link în secțiunea BIO a profilului tău de Instagram vei putea să-ți promovezi, poate în modul cel mai eficient, produsele sau serviciile companiei.
Utilizat corect, poți beneficia de următoarele avantaje:
Un link în secțiunea BIO trebuie privit ca pe un “centru de profit” al profilului tău de business, ca să spun așa. Este o ”unealtă de vânzare online” 24/7 fără să fie necesar să creezi un nou conținut de fiecare dată (postări, stoy, video-uri sau orice altceva asemănător).
Dacă vrei să generezi trafic către un landing page pe care ai un formular de contact, asigură-te că folosești un short link cum este bitly pentru URL-ul respectiv (care prea lung fiind îți va consuma inutil din cele 150 de caractere disponibile).
Ex.: http://bit.ly/intra_pe_site
Instagram Stories
Privește această opțiune ca pe propriul tău reality show. Poate avea la bază un video sau o poză, orice ar avea de-a face cu un eveniment din viața ta într-un anumit moment din zi. Nu trebuie să fie ceva regizat, nu trebuie să fie perfect ci doar real. Publicul adoră ”oamenii reali” pentru că sunt persoane cu care se pot asocia foarte ușor, găsind multe elemente în comun.
Instagram Stories reprezintă o modalitate excelentă prin care poți atrage vizibilitate și interacțiuni cu conținutul pe care l-ai postat. Iar dacă vrei să promovezi un produs sau serviciu le poți sugera urmăritorilor tăi să ”gliseze în sus” (swipe up) pentru a ajunge automat la website-ul tău.
Instagram Stories Highlights (Repere)
Reperele reprezintă o modalitate extraordinară prin care îți poți scoate în evidență conținutul profilului tău. Reperele pot intensifica experiența utilizatorului, creând conexiuni de ”calitate” între un brand și consumatorii săi.
Au atât de multe avantaje îți poate oferi încât merită timpul alocat pentru a stabili o strategie la nivelul companiei referitor la cum ar fi mai bine să le folosești, astfel vor putea fi mai ușor de urmărit și de înteles de către cei care te urmăresc.
Ca parte din strategie, te poți gândi la ceva specific, ceva ce publicului îi va placea. Le poți categorisi după numărul zilei din săptămână (Ziua 1, Ziua 2, Ziua 3,..., Ziua 7) sau după anumite sărbători (Crăciun, Paște, Halloween, etc.).
Nu uita să adaugi și un cover story-urilor (recomand Canva), nu ți-ai dori ca cineva să se plictisească privindu-le. Nu uita, îți pot genera extrem de mult trafic pe site, mai ales dacă folosești opțiunea de ”glisează în sus” cu trimitere la un link extern.
Hashtags
Diferența în materie de calitate constă în calitatea lor, nu în numărul lor. Nu îți dorești să folosești doar cele mai populare hashtag-uri, cele pe care toată lumea le folosește, pentru că foarte multe afaceri concurează pentru ele. Utilizează-le preponderent pe cele care sunt relevante comunității din care faci parte.
Poți folosi instrumente precum Ubersuggest pentru a descoperi cuvinte cheie scurte sau lungi (alcătuite din 3,4,5 asocieri de cuvinte) și pe care ulterior le poți asocia conținutului nou creat.
Hashtag-urile au super avantaje dacă le utilizezi corect:
Statistici Hashtgas
Sfat: alocă timp suplimentar căutării celor mai potrivite cuvinte cheie, testează și iar testează.
BONUS: Dacă vrei să asociezi postarea cu mai mult de 30 de hashtag-uri pune hashtag-urile suplimentare în secțiunea de comentariu și nu în descriere (postare), folosind 5 puncte sau liniuțe (cum ți se pare mai ușor) astfel poți maximiza reach-ul (impactul) postării.
Call to Action (Îndemn la acțiune)
Are rolul de a îndemna oamenii către următoarea etapă firescă, în cursul acțiunii, ca să spun așa. Poți îndemna oamenii să cumpere de la tine, să intre pe site-ul tău sau să interacționeze cu tine.
Exemple.:
Aceste mici întrebări vor face o mare diferență în numărul de interacțiuni și până la urmă, va decide dacă respectiva postare va ajunge sau nu virală.
Ce este important să reții este că dacă nu adresezi urmăritorilor tăi o întrebare, ei nu îți vor oferi niciun răspuns.
Tipul de theme uilizat în postări (template design)
Foarte mulți utilizatori utilizează o gamă variată de template-uri (design) încercând să se adreseze foarte multor persoane, ajungând în situația ca pagina lor să arate total inestetic, fără o structură aparte.
Recomandăm cu încredere Canva pentru optimizarea design-ului pentru orice rețea de socializare ($12.5/lună).
Sfat: atunci când creezi template-ul pentru pagina de Instagram trebuie să ai în vedere caracteristici precum compoziția, paleta de culori, fonturile și filtrele.
BONUS: Încearcă să folosești cât mai multe poze personale cu putință, dacă este posibil. (oamenii reacționează cel mai bine la imagini cu caracter personal decât ceva complet abstract și impersonal).
Calendar de postări
Cel mai bine este să postezi regulat și organizat. Te va ajuta să ai o structură planificată, care este mult mai bine decât să te trezești în situația că nu știi ce e mai indicat să postezi și atunci o faci doar de ”dragul de a o face”.
O soluție la îndemâna oricui poate fi utilizarea unui calendar de conținut care te va ajuta să-ți programezi viitoarele materiale pe care dorești să le postezi, stabilind când și mai ales ce?!
Reține că fiecare calendar de conținut este diferit și trebuie adaptat la domeniul de activitate, interese, obiective (trafic pe site, vânzări, clienți noi, participarea la un eveniment, completarea unui chersionar), etc.
Avantajele utilizarii unui calendar de conținut sunt:
BONUS: Later content calendar sau Trello pot fi opțiuni extraordinare dacă îți dorești mai multă organizare și control, dar până la urmă, mai puțină ”bătaie de cap” când vine vorba de conținut text. Mai bine folosești timpul rămas pentru mai multă creativitate în design (Canva).
Încă nu ești super convins de ce ar trebui să ai un profil de Instagram business îți recomand următorul articol.
Vei afla:
Suntem alături de tine și de afacerea ta.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.