fbpx
De ce trebuie să ai cont de business pe Instagram?!
octombrie 7, 2020
Află și tu cum poți face bani cu Instagram
octombrie 8, 2020

Cum setezi corect un profil de Instagram pentru afacerea ta?

Afla secretele unui profil corect si complet completat de Instagram

 
Cum setezi corect un profil de Instagram?

Înainte de a rula reclame pe Instagram, asigură-te că profilului tău nu-i lipsesc setările de bază.

Instagram secțiunea BIO

Este cea mai importantă parte a paginii tale de Instagram business. Gândește-te la ea ca la o carte de vizită, o primă impresie pe care un consumator si-o formează despre tine și afacerea ta.

O secțiune BIO optimizată corect trebuie să explice succint ce este și cu ce se ocupă afacerea ta în 150 de caractere disponibile.

Instagram BIO Link

Poți introduce link-ul website-ului, magazinului online, blog-ului, sau al unui eveniment, inclusiv formulare de contact. Introducând un link în secțiunea BIO a profilului tău de Instagram vei putea să-ți promovezi, poate în modul cel mai eficient, produsele sau serviciile companiei.

Utilizat corect, poți beneficia de următoarele avantaje:

  • Trafic mai mare pe site, loialitate față de brand și interacțiuni constante cu materialele postate;
  • Promovarea unor discount-uri sau reduceri de preț;
  • Poți atrage atenția asupra lansării unui nou produs, serviciu sau eveniment;
  • Poți trimite urmăritorii pe landing page-ul tău;
  • Poți trimite urmăritorii către un blog;

Un link în secțiunea BIO trebuie privit ca pe un “centru de profit” al profilului tău de business, ca să spun așa. Este o ”unealtă de vânzare online” 24/7 fără să fie necesar să creezi un nou conținut de fiecare dată (postări, stoy, video-uri sau orice altceva asemănător).

Dacă vrei să generezi trafic către un landing page pe care ai un formular de contact, asigură-te că folosești un short link cum este bitly pentru URL-ul respectiv (care prea lung fiind îți va consuma inutil din cele 150 de caractere disponibile).

Ex.: http://bit.ly/intra_pe_site

Instagram Stories

Privește această opțiune ca pe propriul tău reality show. Poate avea la bază un video sau o poză, orice ar avea de-a face cu un eveniment din viața ta într-un anumit moment din zi. Nu trebuie să fie ceva regizat, nu trebuie să fie perfect ci doar real. Publicul adoră ”oamenii reali” pentru că sunt persoane cu care se pot asocia foarte ușor, găsind multe elemente în comun.

Instagram Stories reprezintă o modalitate excelentă prin care poți atrage vizibilitate și interacțiuni cu conținutul pe care l-ai postat. Iar dacă vrei să promovezi un produs sau serviciu le poți sugera urmăritorilor tăi să ”gliseze în sus” (swipe up) pentru a ajunge automat la website-ul tău.  

Instagram Stories Highlights (Repere)

Reperele reprezintă o modalitate extraordinară prin care îți poți scoate în evidență conținutul profilului tău. Reperele pot intensifica experiența utilizatorului, creând conexiuni de ”calitate” între un brand și consumatorii săi.

Au atât de multe avantaje îți poate oferi încât merită timpul alocat pentru a stabili o strategie la nivelul companiei referitor la cum ar fi mai bine să le folosești, astfel vor putea fi mai ușor de urmărit și de înteles de către cei care te urmăresc.

Ca parte din strategie, te poți gândi la ceva specific, ceva ce publicului îi va placea. Le poți categorisi după numărul zilei din săptămână (Ziua 1, Ziua 2, Ziua 3,..., Ziua 7) sau după anumite sărbători (Crăciun, Paște, Halloween, etc.).

Nu uita să adaugi și un cover story-urilor (recomand Canva), nu ți-ai dori ca cineva să se plictisească privindu-le. Nu uita, îți pot genera extrem de mult trafic pe site, mai ales dacă folosești opțiunea de ”glisează în sus” cu trimitere la un link extern.

Hashtags

Diferența în materie de calitate constă în calitatea lor, nu în numărul lor. Nu îți dorești să folosești doar cele mai populare hashtag-uri, cele pe care toată lumea le folosește, pentru că foarte multe afaceri concurează pentru ele. Utilizează-le preponderent pe cele care sunt relevante comunității din care faci parte.

Poți folosi instrumente precum Ubersuggest pentru a descoperi cuvinte cheie scurte sau lungi (alcătuite din 3,4,5 asocieri de cuvinte) și pe care ulterior le poți asocia conținutului nou creat.

Hashtag-urile au super avantaje dacă le utilizezi corect:

  • Poți categorisi postările (pentru mai multă vizibilitate și mai multe interacțiuni);
  • Îți crește numărul de urmăritori ”reali” (adică cei direct interesați de conținutul tău);
  • Întărește imaginea brand-ului;
  • Te ajută să ajungi în ”atenția publicului țintă” sau mai bine zis, cel care îți dorești să te urmărească crescându-ți șansele ca pe viitor să și facă o achiziție de la tine (la urma urmei asta ăsta este obiectivul final, nu-i așa?).

Statistici Hashtgas

  • Poți include într-o postare până la 30 de hashtag-uri și până la 10 în story-uri;
  • Dacă încerci să introduci mai multe hashtag-uri, comentariul tău la orice postare sau postarea însăși nu se va afișa (Instagram nu te va lăsa pentru că ai utilizat prea multe).

Sfat: alocă timp suplimentar căutării celor mai potrivite cuvinte cheie, testează și iar testează.

BONUS: Dacă vrei să asociezi postarea cu mai mult de 30 de hashtag-uri pune hashtag-urile suplimentare în secțiunea de comentariu și nu în descriere (postare), folosind 5 puncte sau liniuțe (cum ți se pare mai ușor) astfel poți maximiza reach-ul (impactul) postării.

Call to Action (Îndemn la acțiune)

Are rolul de a îndemna oamenii către următoarea etapă firescă, în cursul acțiunii, ca să spun așa. Poți îndemna oamenii să cumpere de la tine, să intre pe site-ul tău sau să interacționeze cu tine.

Exemple.:

  • ”Lasă-mi un comment cu părerea ta legat de acest subiect.”
  • ”Care crezi că ar fi răspunsul corect în această situație? Lasă-mi un comment, vreau să știu părerea ta.”
  • ”De câte ori ai făcut X sau Y?”
  • ”Tăguiește un prieten care crezi că ar trebui să afle informația asta.”

Aceste mici întrebări vor face o mare diferență în numărul de interacțiuni și până la urmă, va decide dacă respectiva postare va ajunge sau nu virală.

Ce este important să reții este că dacă nu adresezi urmăritorilor tăi o întrebare, ei nu îți vor oferi niciun răspuns.

Tipul de theme uilizat în postări (template design)

Foarte mulți utilizatori utilizează o gamă variată de template-uri (design) încercând să se adreseze foarte multor persoane, ajungând în situația ca pagina lor să arate total inestetic, fără o structură aparte.

Recomandăm cu încredere Canva pentru optimizarea design-ului pentru orice rețea de socializare ($12.5/lună).

Sfat: atunci când creezi template-ul pentru pagina de Instagram trebuie să ai în vedere caracteristici precum compoziția, paleta de culori, fonturile și filtrele.  

BONUS: Încearcă să folosești cât mai multe poze personale cu putință, dacă este posibil. (oamenii reacționează cel mai bine la imagini cu caracter personal decât ceva complet abstract și impersonal).

Calendar de postări

Cel mai bine este să postezi regulat și organizat. Te va ajuta să ai o structură planificată, care este mult mai bine decât să te trezești în situația că nu știi ce e mai indicat să postezi și atunci o faci doar de ”dragul de a o face”.   

O soluție la îndemâna oricui poate fi utilizarea unui calendar de conținut care te va ajuta să-ți programezi viitoarele materiale pe care dorești să le postezi, stabilind când și mai ales ce?!

Reține că fiecare calendar de conținut este diferit și trebuie adaptat la domeniul de activitate, interese, obiective (trafic pe site, vânzări, clienți noi, participarea la un eveniment, completarea unui chersionar), etc.

Avantajele utilizarii unui calendar de conținut sunt:

  • Te ajută să rămâi organizat și concentrat pe obiectiv;
  • Vei fi consecvent în materialele postate;
  • Îți menții audiența înteresată de subiectele pe care le abordezi (odată ce te oprești din a mai fi consecvent în postări, este extrem de dificil să-ți ”restimulezi auditoriul”, ca să mă exprim așa, mai popular);
  • Îți poți urmări performanțele activității (statistici Instagram);
  • Vei înțelege care sunt materialele cu succes și cele fără... astfel vei înțelege ce preferă publicul căruia i te adresezi (ultimul lucru pe care ți-l dorești este să rămăi consecvent pe publicarea materialelor pe care nimeni nu-și dorește să le citească).

BONUS: Later content calendar sau Trello pot fi opțiuni extraordinare dacă îți dorești mai multă organizare și control, dar până la urmă, mai puțină ”bătaie de cap” când vine vorba de conținut text. Mai bine folosești timpul rămas pentru mai multă creativitate în design (Canva).

Încă nu ești super convins de ce ar trebui să ai un profil de Instagram business îți recomand următorul articol.

Vei afla:

  • Câte like-uri se dau zilnic pe Instagram?
  • Câte persoane utilizează zilnic aplicația Instagram?
  • Cât investesc companiile anual în promovarea pe Instagram?
  • Ce loc ocupă Instagram în topul celor mai accesate website-uri din lume.
  • Cât poate câștiga un influencer pentru o singură postare?

Dacă totuși dorești suport pe partea de creare, administrare lunară și crearea de reclame (Ads-uri) pentru contul de Instagram Business, nu ezita să ne contactezi.

Suntem alături de tine și de afacerea ta.

 
 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inainte de a transmite comentariul trebuie sa accepti Acordul de prelucrare a datelor:
Acest formular colecteaza numele tau, adresa de email si continutul. Pentru mai ulte informatii acceseaza Politica de protectie a datelor.

shares