Majoritatea deciziilor de achizitie ale consumatorilor sunt superficiale. Oamenii asociaza imaginea vizuala a unui brand cu calitatea produselor comercializate sau serviciilor furnizate, fapt ce poate deveni atat o binecuvantare, cat si un blestem pentru afacerea ta.
Imaginile sunt una dintre cele mai puternice forme de comunicare, de aceea, in construirea identitatii vizuale a brandului trebuie sa existe intotdeauna o atentie sporita asupra detaliilor. Fiecare element de grafic design utilizat fara un scop precis poate transmite un mesaj complet gresit, care va functiona in defavoarea business-ului tau.
Ce este identitatea vizuala a unui brand?
Toate actiunile intreprinse cu scopul de a influenta perceptia potentialilor consumatori in avantajul brandului tau prin elemente de grafic design si imagini, de la logo, postari social media, prezentari de companie si pana la fatada magazinului sau chiar uniforma angajatilor tai, fac parte din identitatea vizuala a brandului. Toate aceste elemente sunt concepute cu scopul de a crea impresii, starni emotii si informa asupra naturii brandului sau a produselor/serviciilor comercializate, creandu-se astfel o imagine unitara pentru toate aspectele cheie ale business-ului tau.
Conceptul de identitatea vizuala este unul foarte vast, insa intelegere lui poate fi esentiala in stabilirea succesului afacerii tale. De aceea, este foarte important sa eviti confuzia frecventa dintre identitatatea vizuala si identitatea de brand:
- Identitate vizuala – construieste identitatea exterioara a brandului prin elementele despre care vom discuta putin mai jos in acest articol;
- Identitatea de brand – include toate elementele care constuiesc brandul ca intreg, prin elemente vizuale si non-vizuale precum vocea brandului, copywrite-ul, misiunea, valorile etc.
Elementele componente ale identitatii de brand
Grafica
Reprezinta toate simbolurile si imaginile pe care un grafic designer le concepe ca parte reprezentativa pentru brandul tau, de la forme, figuri simple sau complexe folosite in diferite materiale de promovare si pana la elementele folosite in procesul de logo design.
Fonturile
Alegerea corecta a fontului este si ea foarte importanta in crearea unei perceptii pozitive a audientei asupra brandului. Fiecare font in parte poate crea un efect diferit, asadar alegerea celei mai bune variante pentru reprezentarea identitatii vizuale a business-ului tau trebuie sa fie facuta in mod informat si tinand cont de numeroase criterii.
Culorile
Folosite atat pentru a facilita identificarea brandului, cat si pentru a crea o imagine unitara pentru acesta, culorile pot genera unele dintre cele mai puternice raspunsuri la nivel de subsconstient al consumatorului. Tocmai din acest motiv, incepand de la procesul de creare logo, este foarte important sa folosesti aceiasi paleta de culori pentru toate materialele cu care se va asocia business-ul tau in viitor.
Imagistica
De la fotografii, clipuri video si pana la personalitati care iti reprezinta brandul in materiale de promovare, acest element al identitatii vizuale este cel mai eficient canal vizual de persuasiune. Potentialul consumator se identifica si empatizeaza la nivel emotional cu fetele pe care le vede, declansandu-se la nivel subconstient dorinta de a schimba rolurile si a deveni el insusi parte din imaginea brandului.
Materiale fizice
Importante mai ales pentru business-urile care desfasoara o activitate fizica, acestea reprezina toate obiectele materiale ce contribuie la conturarea identitatii vizuale a brandului, de la layout-ul si design-ul fatadei unui magazin, uniformele angajatilor, punglie folosite in supermarket-uri si pana la cartile de vizita, agendele, pixurile personalizate si alte elemente de identificare folosite pentru a transmite un mesaj clar consumatorului.
De ce ai nevoie de toate aceste elemente ale identitatii vizuale?
Fiecare element descris mai sus este crucial atat pentru crearea unui design grafic profesional si de calitate pentru business-ul tau, cat si pentru conturarea unei identitati vizuale care iti va creste in timp notorietatea, vizibilitatea si vanzarile.
Spre exemplu, atunci cand lucreaza pentru clientii nostri, grafic designerii Happy Pencil folosesc elemente vizuale care ajuta la identificarea facila a brandului, pastrand insa efectul persuasiv prin utilizarea unor strategii cercetate si testate anterior. Toate elementele de identitate vizuala construite, incepand de la logo design, sunt folosite in crearea materialelor de identificare a brandului (carti de vizita, coli cu antet, postari social media etc.), dar si a celor de promovare ( flyere, brosuri, bannere etc.), astfel incat brandul tau sa genereze profit dintr-o imagine vizuala unica si reprezentativa.
Daca privesti afacerea ta ca fiind una de viitor, atunci ai nevoie de o identitate vizuala profesionala si corect executata inca de la inceput pentru a evita cheltuielile ulterioare de rebranding atunci cand business-ul va incepe sa isi indeplineasca obiectivele pentru care l-ai creat.