Exista o multime de metode de promovare pe care un start-up sau o afacere locala le poate lua in considerare pentru a creste gradul de brand awarness, interesul asupra afacerii si numarul de vanzari. Indiferent daca business-ul tau activeaza in mediul online sau offline, e important sa cunosti fiecare metoda si sa o aplici in mod corect pentru a obtine cele mai bune rezultate.
In functie de obiectivul tau de promovare si de bugetul alocat, una dintre variantele pe care ar trebui sa le iei in considerare in strategia ta de marketing sunt advertorialele.
Ce este un advertorial?
Un advertorial este un articol cu caracter publicitar ce ofera informatii relevante despre un produs sau un serviciu intr-un stil editorial si obiectiv, tipic publicatiilor online sau offline in care urmeaza a fi publicat. Altfel spus, este o metoda prin care iti poti promova business-ul unui public specific, specializat, al carui grad de interes pentru produsele sau serviciile comercializate poate fi mai mare.
In functie de obiectivele tale de promovare si de bugetul alocat, un advertorial iti poate aduce o multime de avantaje si beneficii greu de trecut cu vederea, mai ales daca afacerea ta este noua pe piata sau se adreseaza unui public local, mai nisat.
Mai jos iti lasam o lista cu cateva motive pentru care un advertorial ar fi alegerea potrivita pentru tine:
Atrage atentia
Spre deosebire de reclamele clasice, pe care oamenii de cele mai multe ori le ignora pentru ca le considera fortate, advertorialele sunt o forma de promovare mascata, mult mai inclinata spre nevoile audientei si mult mai usor de acceptat de catre publicul tinta.
Dat fiind faptul ca alegerea de a citi sau nu continutul sta in mainile publicului vizat, una dintre caracteristicile cele mai puternice ale unui advertorial este atragerea atentiei prin subiecte relevante, de interes, headline-uri puternice si o multime de alte tehnici ce tin de un copywrite executat corect. Astfel, citind continutul, atentia audientei este indreptata catre produsul sau serviciul promovat, iar sansele de conversii si vanzari, fie ele rapide sau pe termen lung, sunt mult mai mari.
Imaginea brandului
Pe langa potentialul urias de reach al unui advertorial corect redactat, un plus major pe care il mai putem regasi este gradul de expunere si asocierea favorabila a brandului cu o publicatie in care audienta are deja incredere si pe care acesta o considera o sursa relevanta de continut.
In functie de ziarul, revista sau publicatia online in care vei publica advertorialul, audienta va asocia brandul tau cu o imagine pozitiva, iar sansele de a privi produsele sau serviciile pe care le promovezi cu scepticism se vor diminua. De asemenea, creste gradul de brand awarness si credibilitatea, fapt ce va avea un impact major asupra vanzarilor.
Cunostinte cheie
Una dintre cele mai mari diferente pe care le putem observa intre un advertorial si o reclama obisnuita este limita de informatie pe care o poti transmite. Daca in cazul unei reclame esti restrictionat de un numar redus de caractere, iar informatiile pe care le poti oferi sunt sortate in functie de importanta, in cazul unui advertorial lucrurile se schimba. Aici ai libertatea de a exprima toate punctele pe care le consideri relevante si pe care crezi ca publicul si-ar dori sa le cunoasca intr-o maniera persuasiva, care va pune intr-o lumina pozitiva produsele sau serviciile promovate.
In plus, informatiile pe care le oferi vor raspunde la o problema reala cu care publicul tau se confrunta, asadar efectul persuasiv va fi unul semnificativ.
Optimizare SEO
La inceput, exista o posibilitate foarte mare ca noului tau site sa ii lipseasca vizibilitatea. Un advertorial corect optimizat SEO te va ajuta, in timp, sa te diferentiezi de concurenta si sa cresti vizibilitatea in motoarele de cautare. Astfel, publicul tinta cu o intentie de achizitie reala te va gasi mult mai usor, vanzarile vor creste iar afacerea ta se va dezvolta.
Advertorialele SEO folosesc cuvinte cheie relevante pentru domeniul tau de activitate, cu un numar mare de cautari, asadar research-ul si strategia de copywrite utilizata trebuie sa fie una cat mai bine structurata, astfel incat efectul sa fie unul pe masura asteptarilor.
Drumul catre succes al noii tale afaceri trebuie sa inceapa cu o strategie de promovare corecta, care ii va scoate in evidenta toate punctele forte. Indiferent daca alegi promovarea prin advertoriale SEO, Google Ads, Facebook Ads sau alte metode, agentia de marketing Happy Pencil iti ofera suport specializat pentru ca business-ul tau sa atinga toate obiectivele pe care le-ai setat.