Este ușor să faci SEO când ai un site “vechi” care are în spate foarte multe backlink-uri. Este ușor să cheltui bani pe reclame odată ce compania ta are succes iar tu ești deja bogat.

Dar ce se întâmplă când ai un website nou ”lansat” și cum poți crește traficul pentru a beneficia de mai mulți vizitatori?

Stabilește parteneriate reciproc avantajoase de co-hosting pentru anumite bloguri cu diverși parteneri din nișa ta de activitate. Astfel, vă puteți promova amândoi gratuit.

Realizează interviuri de interes pentru publicul tău țintă cu persoane cu înfluență în domeniul tău. Ce crezi că va face persoana ”X” odată intervievată? Va share-ui conținutul postat de tine pe pagina sa personală și ce vei obține atunci? Mai mult trafic către website-ul tău. Iar dacă acele persoane ”X” nu vor share-ui materialul postat de tine, atunci trimite-le un email în care îi rogi să dea share pe pagina lor personală și cel mai probabil, o bună parte din ei (30-40%) o vor face.

Giveaways, concursuri sau promoții. Abordează alte website-uri din nișa ta, oferă-le ceva de valoare pentru audiența ta iar ei vor ”împrăștia” vorba ca să spun așa. Când vor face asta, tu vei beneficia de extra trafic pentru website-ul tău.

Giveaway-urile (bani, produse, servicii, etc.) sunt super eficiente. Publicul adoră giveaway-urile și răspandesc ”vorba” între prieteni (messenger), diverse grupuri, etc. ceea ce îți va genera foarte mult trafic pe website, foarte multe interacțiuni cu postarările în social media și implicit foarte mulți noi urmăritori, pe care poți conta în viitoarele campanii. Asigură-te că în schimbul giveaway-urilor acele persoane îți vor oferi adresele lor de email, pentru ca atunci când vei crea un nou material text / video pe blog, îi vei putea anunța prin email de ultimele noutăți iar asta va genera din nou, trafic pe website-ul nou creat.

Trimite notificări. Este cea mai simplă metodă de a beneficia de mai mult trafic pe website-ul tău. Uite, gândește-te că o persoană ajunge pe site-ul tău, șansele ca acea persoană să se reîntoarcă sunt minime. Dacă nu ești sigur de ceea ce îți spun acum, nu uita să verifici Google Analytics. Există acolo un raport care îți arată frecvența persoanelor care se reîntorc pe website-ul tău. Ai fi extrem de norocos dacă timp de 3 luni chiar și 1% din audiența ta se reîntoarce pe website. Pentru trimiterea de notificări poți utiliza subscribers.com. Partea bună este că nu trebuie să colectezi date personale din partea vizitatorilor (email sau orice altceva). Este deajuns un singur click din partea unui vizitator, prin care se va abona la website-ul tău și de fiecare dată când postezi materiale interesante, promoții, concursuri, giveaways-uri le poți trimite un mesaj prin care să-i anunți legat de ultimele noutăți iar ei se vor întoarce pe website-ul tău.

Reclame plătite. Chiar dacă nu ai un buget destul de ridicat, este recomandat să faci astfel de promovări. Google Ads oferă periodic cupoane promoționale de 50-100 $ pe care le poți utiliza încă de la primele campanii. Dacă ai nevoie de suport pe partea de creare/optimizare campanii de Google Ads nu ezita să ne contactezi, poate părea destul de confuz tot procesul dacă ești la început. Și chiar dacă vizitatorii nu se vor deveni peste noapte clienți, pentru că este un proces mai îndelungat de optimizări continue, nu îți pierde entuziasmul, tot vei beneficia de foarte mult trafic.

Postări realizare de “invitați aleși pe sprânceană”. Abordează-i pe cei mai ”citiți” bloggeri din nișa ta trimițându-le un mesaj sau email în care să le spui că le apreciezi foarte mult munca (fii onest) și încearcă să stabilești o ”relație” profesională. Roagă-i să-ți ofere sfaturi de bună practică, topicuri pe care ar trebui să te focusezi, pentru a genera mai mult trafic pe website sau pe pagina ta de business. Și în final, după mai multe săptămâni sau luni de colaborare roagă-i să posteze și pe blogul sau pe pagina ta de social media.

Lasă comment-uri pe alte bloguri din nișa ta. Și aici nu mă refer să lași un comment gen: ”Hei ce material interesant ai postat” / ”Super tare, țineți-o tot așa.” Mă refer mai degrabă să lași un comment pertinent și detaliat pe subiect. Vei vedea că atunci când lași un comment, ți se va cere să-ți scrii numele și să lași un link (website-ul tău).

În eventualitatea în care comment-ul tău pe acel site, la acel blog, aduce plus valoare în activitatea urmăritorilor acelui blog, aceștia vor fi mai dispuși să afle mai multe despre tine navigând pe website-ul tău (doar ai lăsat și link-ul, ai uitat?).

Dacă ai nevoie de suport cu strategia ta de marketing, te invităm să ne contactezi.