Uneori marketing-ul pe Facebook pare să nu dea rezultate și asta se întâmplă fiindcă algoritmul lor restricționează promovarea organică. Așa că de fiecare dată când postezi există o mare posibilitate ca prietenii tăi, urmăritorii sau fanii tăi să nu vadă ultimele tale postări (în news feed).

Dar trebuie să modalități gratuite de a îmbunătăți performanțele postărilor chiar și organic, nu? Din fericire există! Rămâi cu noi până la capăt și vei afla 6 soluții simple de implementat chiar și dacă nu ai experiență în social media.

1. Posetează calitate și nu cantitate

Algoritmul Facebook funcționează în felul următor: dacă nimeni nu interacționează cu postarea ta, urmatoarea dată când postezi, această postare va fi afișată unui număr și mai mic de persoane decât celui căruia i-a fost afișată prima postare. Pare complicat dar nu este.

Mai simplu fiind spus, trebuie să îmbunătățești calitatea mesajului text postat pentru ca numărul fanilor care interacționează continuu cu postarea ta să crească (pentru că Facebook o va arăta unui număr din ce în ce mai mare de persoane pe măsură ce oamenii interacționează cu respectiva postare).

Transmisiunile LIVE (livestream) pe Facebook tind să fie afișate unui număr mare de persoane comparativ cu postările care includ un link către un website.

Deci dacă ești în căutarea unui boost rapid deoarece doar un număr mic de persoane interacționează cu postările tale, începe să faci LIVE-uri. Astfel, chiar dacă încerci să-ți muți audiența de pe Facebook pe website-ul tău, tot te vei bucura de un număr mare de interacțiuni cu postarea.

Meme-uri

Utilizează orice care poate crea interacțiune și aici nu mă refer la like sau share ci la comments. Când postarea ta primește mai multe comment-uri, va avea toate șansele să devină virală. Când o postare ajunge virală, implicit ajunge în atenția mai multor persoane. Recomandăm ca după o postare care conține un meme să postezi text cu link către site-ul tău deoarece este cel mai probabil ca Facebook să arate  această postare mai multor persoane. (implicit – mai multe share-uri și like-uri).

2. Statistici Facebook

Nu înțeleg de ce oamenii nu folosesc statisticile furnizate de Facebook în avantajul lor?!

Avantaje – vezi intervalul din zi când ar trebui să postezi, informații demografice, clipuri video, etc.

3. Interacționează cu alte brand-uri sau influenceri din nișa ta

Ascultă-i ce au de spus, uită-te pe paginile lor de social media, fă-ți o idee ce le place sau nu le place oamenilor să vadă pe paginile respective. Ar trebui să-ți ofere o idee sau următorul pas firesc pe care trebuie să-l faci.

Încearcă să le lași un comment (pertinent) și sunt șanse ca cei care îi urmăresc sau chiar influencerii însăși să-ți lase un comment pe pagina ta de business.

Din observațiile noastre, când un influencer înteracționează cu postările de pe pagina ta (like, share sau comment) se crează un fel de „undă” în întreaga rețea, moment în care foarte multe persoane vor avea ocazia să vadă postarea ta.

4. Optimizează momentul în care postezi ceva în social media

Practic ce se întâmplă este că nu orice moment din zi este prielnic pentru a posta. Sunt intervale orare când sunt mai multe persoane online (audiența ta) decât în celelalte. Experimentează diferite intervale orare precum și diferite zile. Vezi și zilele în care “concurența ta doarme” = nu postează. (vezi statistici Facebook).

5. Fii consecvent

Concentrează-te pe informații care oferă valoare adăugată urmăritorilor tăi. Nu posta doar ceea ce ție îți place, ci postează ceea ce urmăritorilor tăi le-ar plăcea să citească.  Și nu te descuraja! Uneori poți posta noutăți și materiale cu multe ore de cercetare în spate și totuși impactul postărilor să nu fie cel pe care ți-l doreai. Nu e nicio problemă, eșecul respectiv trebuie privit ca un test.

Vei învăța astfel că respectivele materiale nu trebuie să le mai postezi/repostezi în viitor.

Doar asigură-te că nu eșuezi, ca să spun așa, de două ori cu același material.

6. Încurajează interacțiunile

Multă lume (la fel și eu uneori) preferă să folosească expresii precum “lasă-ne un comment“, dar Facebook “știe“ / “cunoaște“ momentele în care tu/eu facem acest lucru și cataloghează această acțiune drept o manipulare a algoritmului. De aceea recomand utilizarea preponderent a întrebărilor.

Mai simplu fiind spus, când tu adresezi o întrebare precum “vrei să ne lași un comment“ Facebook “știe“ ce faci și nu-și dorește ca urmăritorii tăi să răspundă simplu cu “da“ sau “nu“, Facebook dorește ca urmăritorii tăi să lase comment-uri “detaliate“.

Și nu uita un lucru la fel de important ca toate celelalte: la un comment, răspunde cu comment.

Astfel, postarea ta va ajunge organic la foarte multe alte persoane care la rândul lor își vor dori să lase un comment și tot așa, procesul se reia, în detrimentul competiției tale.