fbpx
Află și tu cum poți face bani cu Instagram
octombrie 8, 2020
Google Ads vs Facebook Ads. Află pe care platformă trebuie să te promovezi!
octombrie 15, 2020

Ce poți posta pe Instagram pentru un maxim de impact?

Vrei ca postarile tale pe Instagram sa baneficieze de un numar mare de vizualizari: Afla cum!

 
Tipuri de conținut de postat pe Instagram și impactul lor
  • IG Stories;
  • Giveaways (Concursuri);
  • Tutoriale;
  • Citate;
  • Întrebări închise/deschise;
  • Înainte/după;
  • Behind the scenes;
  • Postări promoționale;
  • Istoricul companiei;
  • Interviuri;
  • Care este în trend? Influencerii și ce mai promovează ei;
  • Conținut sugerat de vizitatorii profilului (asocierea persoanelor cu produsele & serviciile tale).

IG Stories

  • Postează IG Stories zilnic (recomandat);
  • Story-urile pot fi sub formă de video & imagini (photo);
  • Nu uita că story-urile “stau“ pe profilul tău doar 24 de ore.

Sfat: Dacă nu postezi zilnic, nu vei beneficia de creșterea numărului de interacțiuni și de noi urmăritori.

BONUS: “Nu-ți bate capul“ să postezi ceva “perfect“, la calitate premium, un instant “real“ este mai mult decât suficient. Oamenii (urmăritorii tăi) vor să vadă partea “reală“ a ta sau a companiei tale, nu ceva “superficial“ făcut, perfect ca să spun așa.

Utilizează reperele (highlights) pentru ca să scoți în evidență produsele, serviciile sau orice ți se pare relevant despre activitatea profesională din cadrul companiei tale sau celei pe care o reprezinți. Le poți categorisi pentru a putea fi mai ușor de urmărit de audiența ta.

Giveaways (Concursuri)

  • Cresc volumul de interacțiuni cu postarea;
  • Te ajută la creșterea numărului de urmăritori;
  • Sign ups pentru lista ta de colectare a adreselor de email.

Reprezintă un conținut excelent de utilizat de urmăritorii tăi. Oamenii vor începe să te eticheteze și să posteze la rândul lor story-uri cu concursul tău.

Idei pentru creșterea interacțiunilor cu concursul

  • Like și share ca să câștigi;
  • Urmărește-ne și câștigă;
  • Etichetează un prieten;
  • Concurs de fotografii;
  • Crează o captură photo (ex.: cu un moment instantaneu).

Sfat: Înainte să creezi un concurs, roagă-ți urmăritorii să accepte notificările, astfel, când concursul va începe, foarte mulți urmăritori vor afla de concursul tău, și ghici ce? asta te va ajuta să crești rata de interacțiuni cu concursul.

Cum poți monetiza concursurile?

O altă strategie la care poți apela este Concursuri Sponsorizate. Poți contacta diverse companii care să accepte să-ți sponsorizeze concursul astfel că, aceștia din urmă pot câștiga vânzări și noi urmăritori din rândul celora care te urmăresc.

Sau, poți sponsoriza chiar tu concursurile altor persoane urmând același mecanism.

Tutoriale

  • Video (de scurt sau lung metraj, depinde foarte mult de ceea ce vrei să transmiți);
  • Slide-uri (Carusel de poze și informații).

Atâta timp cât sunt educaționale și ajută oamenii să identifice soluții la problemele lor, le poți folosi pe oricare dintre ele.

Citate

  • Ieși din “șablon“ și vin-o cu ceva nou. Începe o nouă conversație cu urmăritorii tăi (poate fi o simplă întrebare atâta timp cât este originală);
  • Postează o întrebare mai interesantă din partea unui client (care poate că ți-a fost adresată pe Facebook sau în altă parte) și oferă un răspuns, de obicei, oamenii tind să interacționeze cu o astfel de abordare;
  • Promovează o campanie pe care ai lansat-o de curând;
  • Crește notorietatea unei companii (postează lucruri interesante și captivante);
  • Citate inspiraționale;
  • Citate amuzante;
  • Distribuie recenziile pe care le-ai primit;
  • Distribuie un interviu la care ai luat parte;
  • Distribuie caracteristici ale noului tău produs sau serviciu;
  • Sau un mixt între ele.

Sfat: Fii cât mai autentic și mai real cu putință. Asta vor urmăritorii tăi să vadă.

Capturi photo

Fraza de început și poza utilizată reprezintă de obicei cheia întregii postări.

BONUS: Utilizatorii de Instagram nu văd în feed-ul lor decât primele 125 de caractere, așa că ai grijă la cum trebuie să începi postarea.

Mesajul care nu captează atenția urmăritorilor tăi în primele secunde, nu merită folosit.

Fii creativ atunci când vrei să adresezi întrebări. Cu cât vor fi mai creative cu atât și numărul de interacțiuni va fi mai mare.

Înainte & După

Stârnește curiozitatea în rândul celor care te urmăresc.

Sfat: Utilizează un carusel foto prin care să subliniezi diferența între înainte și după.

BONUS: Algoritmul IG poate recunoaște numărul mare de interacțiuni cu postarea și să te expună și mai multor persoane.

Postări promoționale (Reclame)

Pot conține informații referitoare la companiile care te sponsorizează (influencer), evenimente la care urmează să participi, promovarea propriilor tale produse sau servicii, etc.

Behind the scenes

Reprezintă o strategie excelentă de a lega o relație între brand-ul tău și viitorii tăi clienți.

În afară de video poți include:

  • Poze “la cald“ cu tine și echipa ta lucrând la un proiect (brain storming, etc.);
  • O poză prin care “tragi cu ochiul“ la viitorul tău produs sau serviciu (în avantajul urmăritorilor tăi);
  • O poză cu tine prin care să le arăți fanilor tăi ce faci tu ca să-ti ridici moralul (o carte pe care o citești, un sport pe care-l practici, o activitate inspirațională, etc.);
  • O poză de la locul tău de muncă (birou, spațiu de recreere, etc.).

Utilizează un carusel photo pentru:

  • A spune o poveste;
  • Clienții vor o experiență vizuală (utilizează un design atractiv);
  • Arată-le cele mai bune momente din lucru la un proiect, fabricarea unui produs nou, etc.
  • Crearea unei panorame cu mai multe imagini.

Istoricul companiei

  • Utilizează poze originale și unice care să-ți determine urmăritorii să interacționeze;
  • Distribuie imagini “behind the scene“;
  • Utilizează cât mai frecvent IG Live și IG Stories;
  • Asociază-ți brand-ul (compania) cu o cauză, un ONG, ceva pozitiv.

IG LIVE - Interviuri

  • Instagram “favorizează“ conținutul LIVE, așa că ori de câte ori poți, postează un LIVE în schimbul oricărui alt tip de postare (îți crești foarte mult audiența, rata de interacțiuni și implicit numărul de urmăritori);
  • Poți intervieva sau să te lași intervievat, ideal este să intri LIVE (interviuri cu influenceri din nișa ta! și nu persoane “random“);
  • Ce vei observa este că persoanele care te urmăresc vor începe să urmărească persoana pe care o intervievezi și invers;
  • Fie ca alegi să educi sau să-ți distrezi urmăritorii, reprezintă oricând o alegere inspirată;
  • Îți permite să interacționezi live cu urmăritorii tăi (le poți adresa diverse întrebări sau poți răspunde la întrebările pe care aceștia ți le adresează).

IG LIVE – Republicare unui conținut

Reține că nu trebuie să creezi conținut nou de fiecare dată, ci te poți folosi de un conținut existent pe care l-ai folosit pe Facebook, Linkedin, Youtube, blog etc.

Întreabă-mă orice sau Ask Me Anything (AMA)

Urmăritorii tăi au ocazia să te întrebe orice legat de produsele sau serviciile tale.

Dacă reușești să implementezi cu succes această strategiei vei obține:

  • O rată foarte mare de interacțiuni;
  • Vei adăuga transparență proceselor legate de produsele sau serviciile pe care le oferi;
  • Vei oferi audienței tale ocazia de a te cunoaște personal (ce fel de om ești, cât de profesionist lucrezi, etc.) sau vor afla răspunsuri la multe întrebări legate de compania ta sau la cea la care lucrezi și pe care o reprezinți în raport cu publicul.

Care este trend-ul?

Utilizează IG story cu informații sau noutăți deja virale, aflate în trend.

Dacă vei observa un trend, urmărește-l și beneficiază de numărul mare de interacțiuni pe care îl crează. Cel mai probabil, dacă multă lume urmăresc un trend (o noutate într-un domeniu, recomandările unui influencer, etc.) este bine să-ți asociezi conținutul postat cu acesta atâta timp cât are legătură cu nișa ta (domeniul tău de activitate).

Sfat 1: Pentru un maxim de impact încearcă să fii cât mai autentic, utilizează hashtag-uri asociate trand-ului respectiv și Stories Ads (reclame).

Sfat 2: Rămâi deschis la cât mai multe strategii de marketing online. Să faci ceea ce ai făcut din totdeauna și fără rezultat sau cu rezultate modeste nu pare a fi o strategie de succes.

BONUS: Dacă găsești în mediul online persoane care se pozează utilizând produsele tale (ex: cosmetice) postează și pe profilul paginii tale. Vei promova astfel autenticitatea unui review, vei crea încredere în produs sau serviciu și vei “crea dorințe de achiziție“.

Rezumat privind cele mai bune practici când vine vorba de conținutul postat pe Instagram

  • Utilizează imagini corect dimensionate (Canva);
  • Postează constant pe întreaga durată a zilei în intervalul orar (orele) în care urmăritorii tăi interacționează cel mai frecvent cu postările tale;
  • Postează tipul de materiale cu care urmăritorii tăi interacționează cel mai frecvent și nu pe cele pe care tu le îndrăgești cel mai mult;
  • Include un “îndemn la acțiune“ în toate postările tale (call-to-action);
  • Postează întâmplări reale utilizând poze sau video;
  • Utilizează IG stories pentru a determina audiența să interacționeze cu postarea respectivă;
  • Caută și utilizează cele mai adecvate hashtag-uri în concordanță cu subiectul postat;
  • Caută și postează conținut postat de persoane care utilizează și postează pe paginile lor review-uri și poze legate de produsele sau serviciile pe care le comercializezi (vezi bonusul de la “care este trend-ul? “);
  • Utilizează pe cât posibil poze de calitate pentru maximizarea interacțiunilor cu postarea;
  • Implică-te activ și oferă răspuns tuturor comentariilor pe care le primești la postări;
  • Utilizează și GIF-uri. Cresc la fel rata de interacțiuni (mai ales dacă sunt amuzante);
  • Folosește-te de statisticile IG și optimizează-ți constant strategia;
  • Păstrează un echilibru între postările promoționale (în care îți promovezi produsele sau serviciile) și cele inspiraționale și educaționale;
  • Folosește-te și de subtitrarea unui video (nu toți utilizatorii de IG au volumul sonor pornit).

Sfat de final: Documentează-te, cercetează și testează cât mai frecvent cu putință, astfel îți vei optimiza constant strategia adoptată pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești.

Și dacă până acum nu ai găsit motivul pentru care ar trebui să ai un cont de Instagram business, citește următorul articol.

Ai deja un cont de IG business? Atunci află cum îl poți optimiza pentru a beneficia de cât mai multă vizibilitate.

Vrei să faci bani cu Instagram? Perfect! Află aici care sunt pașii.

Iar dacă ai nevoie de suport specializat în promovarea prin Instagram, nu ezita să ne anunți.

Suntem aici pentru tine și pentru succesul afacerii tale!

 
 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inainte de a transmite comentariul trebuie sa accepti Acordul de prelucrare a datelor:
Acest formular colecteaza numele tau, adresa de email si continutul. Pentru mai ulte informatii acceseaza Politica de protectie a datelor.

shares