Care sunt cele mai importante instrumente de SEO on-page în 2020?

MOZ – intuitiv și ușor de utilizat, special conceput pentru începători. Dacă vei introduce site-ul tău pentru auditul gratuit oferit, vei vedea toate erorile detectate (on-page).

Ai conținut duplicat? Ai titlurile amestecate (title tags)? Orice eroare va fi detectată cu ajutorul MOZ și vei fi anunțat care dintre ele sunt mai urgent de rezolvat decât celelalte, super tare, nu crezi?

Ubbersuggest – este un instrument care îți oferă noi cuvinte cheie de utlizat în conținutul text pe care îl vei publica pe blog, conținutul de pe site sau în reclamele de tip Google Ads.

Până aici ai reușit să-ți faci o mică idee despre SEO sau nu? Uite, lasă-mă să-ți explic altfel.

Toată treaba asta cu SEO on-page este că ai nevoie să găsești și să utilizezi mai multe cuvinte cheie (keywords), scurte (short keywords) sau lungi (long keywords = formate dintr-o asociere de 3,4,5 cuvinte), fie în materialele pe care le publici pe blog, conținutul text de pe site sau în reclamele de Google Ads. Cu cât mai multe cuvinte cheie relevante domeniului tău de activitate găsești, care să aibă un volum mare de căutări lunare, cu atât mai mult trafic pe site-ul tău vei genera.

Vei descoperi de-a lungul timpului că tu concurezi pe anumite cuvinte cheie sau vei concura în viitor, împotriva concurenței tale. Pe măsură ce vei afla care sunt cuvintele cheie care îți generează cel mai mult trafic pe site ar trebui să le introduci în Ubbersuggest (și da, îți oferă informații cu privire la cuvintele cheie căutate și în România, short și long keywords) și vei vedea și alte cuvinte cheie asemănătoare, asociate, cuvântului cheie pe care l-ai introdus în search.

Exemplu concret: Să spunem că ai o agenție de marketing și apari organic primul în Google search pentru short keyword-ul “marketing digital“. Dacă reușești să găsești în Ubbersuggest și să introduci un long keyword asociat primului cuvânt introdus (ex.: “marketing digital timișoara preț“), în conținutul tău text de pe site (blog, descriere text a site-ului) în următoarele 30 de zile vei concura cu alții pentru primele poziții în Google search pentru acest long keyword.

De reținut, unori poți introduce long keyword-ul nou descoperit într-un material text existent, alte ori trebuie să extinzi textul existent sau alteori trebuie să creezi un material text nou “nouț“ (de interes pentru publicul tău țintă) pentru ca totul să aibă sens în context.

Nu “arunca“ cuvinte cheie random în text, nu te ajută, textul trebuie să aibă noimă pentru cititor pentru ca Google să-l indexeze.

BuzzSumo – cel mai dificil lucru cu care te poți întâlni atunci când creezi nou conținut text (blog sau optimizarea textului pe site) este să te trezești în situația că vei concepe ceva ce nimeni nu dorește să citească. E pierdere de timp, nu? Mai ales că o documentare corectă pe orice subiect îți poate “consuma“ între 8-16 ore din timp, “scump dle scump“, nu crezi?

Cel mai tare lucru la BuzzSumo, din experiența noastră, este ca nu trebuie decât să introduci un cuvânt cheie din nișa ta și poți găsi articole în limba română considerate de interes pentru publicul tău țintă.

De reținut. Nu trebuie copiate articolele pe care le găsești ci îți vei putea face o idee de ce “merge“ și ce nu “merge“, adică ce se “citește“ și ce nu când vine vorba de respectivul cuvânt cheie.

La baza BuzzSumo stau articolele share-uite pe rețelele de socializare (Ex.: Facebook, Twitter, Linkedin, etc.) Google, etc. și de aici dezvolți un nou conținut care cel mai probabil va avea succes în mediul online.

Acum înțelegi de ce îți recomandăm BuzzSumo, pentru că ultimul lucru pe care ți-l dorim este să concepi articole pe care nimeni nu vrea să le citească.

Keywords Everywhere – este o extensie gratuită oferită de Chrome. Caracterista de baza a extensiei este că atunci când introduci un cuvant cheie în căutări pe Google îți oferă toate celelalte cuvinte cheie (short și long keywords) și volumul de căutări, după care publicul tău țintă a căutat produsul sau serviciul pe care tu dorești să-l promovezi.

Ahrefs – partea cea mai tare la Ahrefs este opțiunea “Link intersect“. Ok, ce înseamnă asta? Pe românește, cine se “asociaza“ (linking – ex.: prin blog) cu primii tăi top 3 competitori, dar nu se “asociază“ cu tine. Mai concret, dacă mai multe persoane se “asociază“ cu mai mulți competitori de ai tăi, sunt mari șanse să-și dorească să se “asocieze“ și cu tine. Dacă găsești website-uri care se “asociază“ cu doar unul dintre primii tăi 100 de competitori, îți va fi foarte dificil să-i convingi (prin email) să se “asocieze“ și cu tine. Dar dacă găsești website-uri care se “asociază“ cu foarte mulți dintre competitorii tăi, atunci sunt mari șanse să fie deschiși și să accepte să se “asocieze“ și cu tine.

Google trends – este un tool foarte mișto de utilizat în campaniile de tip ads și nu numai (ex.: crearea de conținut text pentru blog). Poți verifica cum 2 brand-uri (companii, ex.: Dedeman vs Hornbach) au evoluat în timp cu o detaliere semi-complexă.

Îți mai arată și volumul de interes de-a lungul unei perioade de timp, raportate la diverse țări sau județe din România pentru cuvântul cheie pe care îl introduci în căutare. Tot aici afli care sunt cele mai recente tendințe în căutări pe Google după volumul căutărilor (cine știe poate poți concepe un material înspirându-te din tendințe, dar care neaparat să aibă legătură cu nișa ta, nu prea are rost să scrii despre Nadal când tu vinzi termopane, deci, mare atenție), sau care sunt căutările anului pentru perioada 2019-2010.

După cum spuneam, merită să-ți “arunci un ochi“ pe Google Trends dacă vrei să crești vânzările în zone în care înregistrezi un mic interes pentru produsele sau serviciile tale. Dar și reversul este la fel de important. Ce vreau să spun cu asta? Poate vei considera de cuviință să nu rulezi o campanie de tip Ads în zone geografice (țări sau județe) în care nu există interes pentru ceea ce comercializezi, concentrându-ți bugetul acolo unde există mai mult potențial.

Am ajuns și la final. Sper că am “vorbit“ pe înțelesul tău și ți-am crescut încrederea în tine, că și tu îți poți optimiza site-ul pe partea de SEO on-page.

Dacă ai nevoie de suport pe partea de SEO, nu exita să ne anunți.