88% dintre consumatori spun ca autenticitatea este importanta atunci cand decid ce branduri le plac si pe care dintre ele le sustin. (sursa aici)
Ce spune asta despre business-ul tau? Daca vrei sa te mentii la suprafata intr-o piata competitiva, este foarte important sa stabilesti inca din primele zile de activitate care sunt caracteristicile cheie pe care oamenii le-ar putea percepe drept „autentice” si pe care le-ar putea folosi drept diferentiatori atunci cand sunt pusi in fata unei decizii de achizitie ce implica produsele sau serviciile pe care le comercializezi. Aici intervine graphic design-ul si identitatea vizuala a brandului tau.
Pentru inceput, hai sa stabilim impreuna ce este identitatea vizuala si cum este ea utilizata in lumea graficii publicitare pentru a atrage atentia asupra afacerilor si a declansa achizitia.
Ce este identitatea vizuala a unui brand?
Atunci cand te gandesti la un brand cunoscut, cum ar fi Coca-Cola, probabil prima imagine care iti apare in minte este numele companiei scris cu un font caligrafic, alb, usor inclinat, pe un fundal rosu pe care l-ai putea recunoaste dintr-o mie de alte imagini. Totusi, identitatea unui brand este mult mai complexa de atat.
Toate imaginile, simbolurile, culorile, fonturile sau elementele de design grafic pe care le utilizezi pentru a transmite un mesaj in numele business-ului tau formeaza o imagine pe care, la nivel subconstient, consumatorii incep sa ti-o atribuie si prin intermediu careia incep sa te diferentieze de concurenta. Cum se creeaza acest efect? Prin expunere!
Grafica publicitara in expunerea identitatii vizuale
Tot din identitatea vizuala a brandului fac parte si materialele de grafica publicitara, indoor sau outdoor, prin care alegi sa promovezi produsele sau serviciile business-ului tau unui anumit tip de public.
Gasesti mai jos cateva exemple de materiale pe care graphic designerii din agentia noastra de marketing le creeaza pentru a completa identitatea vizuala a clientilor si a creste expunerea business-urilor in mediul online si offline.
– Carti de vizita;
– Brosuri;
– Pliante;
– Flyere;
– Mape de prezentare;
– Bannere etc.

Vezi oferta completă de servicii graphic design pe link.
3 moduri in care lipsa unei identitati vizuale poate afecta evolutia business-ului tau
Desi poate parea simplu in teorie, pentru a crea o identitate vizuala care genereaza un ROAS bun pentru afacerea ta este nevoie de timp, rabdare, o investitie constanta in cresterea vizibilitatii firmei si o strategie care are la baza atingerea unor obiective SMART, pe termen lung.
Ti se pare un efort mult prea mare pentru afacerea ta la inceput de drum? Pierderile s-ar putea sa fie chiar mai mari de atat:
1. Controlul asupra modului in care consumatorul percepe business-ul tau
Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le ai atunci cand dezvolti o afacere noua este controlul asupra perceptiei publicului. Asa cum am precizat la inceputul articolului, este foarte important sa stabilesti inca din primele zile de activitate care sunt caracteristicile cheie pe care oamenii le-ar putea percepe drept „autentice” atunci cand se gandesc la afacerea ta. De ce? Pentru ca, printr-o analiza temeinica a publicului tinta si cu un graphic designer bun alaturi, acestea pot deveni cele mai puternice motive pentru care un consumator va alege produsele sau serviciile tale in locul oricarei alte variante de pe piata.
2. Baza loiala de clienti
O imagine vizuala constanta, corect construita din punct de vedere tehnic si personalizata dupa profilul de buyer persona al publicului tinta ofera, in timp, mai multa credibilitate brandului si genereaza incredere din partea consumatorilor in produsele sau serviciile comercializate. Tocmai din acest motiv, construirea imaginii brandului trebuie sa porneasca inca din stadiul incipient al afacerii.
Un designer grafic cu experienta va recunoaste nevoile business-ului tau si va construi o identitate vizuala care, pe masura ce afacerea devine cunoscuta, va genera conexiuni solide cu consumatorii.
3. Diferentierea fata de competitie
Te-ai gandit vreodata de ce cele mai mari branduri de pe piata inca investesc in imaginea lor, desi sunt arhicunoscute in toata lumea? Pentru ca daca s-ar opri sa o faca, consumatorii le-ar uita si concurenta lor le-ar lua locul.
Cu cat mai vizibil este business-ul tau si cu cat mai des consumatorii se „lovesc” de el, cu atat mai repede creste cota lui de piata. Nu peste o luna sau doua, ci peste ani in care ii construiesti prezenta online si offline.
Primii pasi pe care ii faci in construirea identitatii vizuale a business-ului tau pot fi intimidanti. Mai ales atunci cand competitia ta este deja la ani de munca si investitii distanta de punctul in care te afli acum. Din fericire, sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a micsora prapastia care va desparte:
Lectia 1: Nu subestima niciodata puterea online-ului!
Lectia 2: Da, graphic design-ul poate face toata diferenta in afacerea ta, insa numai daca procesul de creatie din spate este unul corect.
Lectia 3: Daca vrei ca oamenii sa vorbeasca despre afacerea ta, da-le motive sa o faca!
Ce trebuie neaparat sa retii din acest articol? Business-ul tau are nevoie de mai mult decat un logo pentru a-si atinge potentialul. Incepe sa investesti in imaginea lui acum si afla de la specialisti in domeniul graficii publicitare ce servicii design grafic te vor ajuta sa-ti atingi obiectivele.
Click pe link si vezi cum poti creste vizibilitatea business-ului tau in fata audientei potrivite alaturi de specialistii Happy Pencil.