fbpx

Influenta consumatorilor digitali asupra retail-ului in 2020

5 metode gratuite de promovare online in 2020
februarie 12, 2020

Influenta consumatorilor digitali asupra retail-ului in 2020

 

De ce este important sa stii cunosti profilul si comportamentul consumatorului?

Profilul consumatorului se refera la acele date despre obiceiuri, comportament, credinte si decizii pe care un cumparator/client le are in relatia cu un anumit produs sau serviciu.

Conturarea unui profil cat mai concret al consumatorului este extrem de importanta atat pentru tine, ca furnizor al produsului sau serviciului in cauza, cat si pentru specialistii care se vor ocupa de promovarea ta.

De ce? Cunoscandu-ti cat mai bine clientul, vei sti exact ceea ce il atrage si il face sa cumpere si poti folosi aceste informatii pentru a modela cat mai bine produsul sau serviciul tau in functie de preferintele consumatorului.

In acelasi timp, folosindu-se de aceste informatii, cei care se vor ocupa de promovare vor sti cum sa abordeze potentialul client si pe ce canale de comunicare sa ajunga mai repede la el.

Utilizarea telefoanelor mobile, a retelelor de socializare si accesarea unui vast volum de informatii, a schimbat modul in care consumatorii obisnuiesc sa cumpere ceva.

Etapele clasice ale procesului de cumparare a unui produs:  
  • Clientul este initial expus unui brand, vede produsul sau serviciul intr-un mediu de vanzare si-l achizitioneaza.
  • Ulterior, are o experienta post-cumparare pe masura ce utilizeaza produsul sau serviciul respectiv.
Consumatorul anului 2020 are o alta strategie:
  • Clientul este expus unui brand, sub diverse forme media, despre care incepe sa caute informatii online, folosindu-se cu precadere de smartphone.
  • Cel mai probabil cauta recenzii sau site-uri care acorda un rating acelui brand sau chiar isi intreba prietenii.
  • O data ce a aflat destule informatii, obisnuieste sa se duca personal in magazin sa testeze produsul, serviciul respectiv si chiar sa adreseze mai multe intrebari consilierului de vanzari.

Potrivit Studiului de Cercetare Macro-Stiintifica Google / Shopper, inainte de luarea unei decizii de cumparare, consumatorii.... vizioneaza video-ul pana la capat si vei afla tendintele care s-au pastrat pana in prezent!