Stiai ca 90% dintre clientii
B2B isi incep ciclul de achizitie (buyer’s journey) cu un search online?
(Dialogtech)
Aceasta statistica
spune destul de multe despre cum ar trebui sa arate strategia de marketing a
companiei tale in anul 2023. La fel ca in ultimii ani, online-ul ramane una
dintre cele mai eficiente solutii pentru promovarea produselor sau serviciilor,
chiar si in cazul companiilor care urmeaza un model de afaceri B2B.
Unde ar trebui sa-ti
focalizezi eforturile si bugetul pentru a maximiza rezultatele campaniilor pe
care le rulezi in mediul online? Dintre multitudinea de canale social media si
motoare de cautare cu potentialul de a atrage lead-uri noi pentru business-ul
tau, exista cateva care se diferentiaza din perspectiva mai multor criterii:
audiente, optiuni de targetare, bugete, rata de succes etc.
In urma experientei
si a numeroaselor analize interne, specialistii Pay-per-Click din cadrul
agentiei de marketing Happy Pencil din Timisoara recomanda companiilor B2B care
inca lucreaza la strategia de marketing pentru anul viitor sa ia in considerare
urmatoarele platforme de promovare online:
LinkedIn Ads
Prin specificul ei, LinkedIn este o platforma de networking profesionala, dedicata relatiilor B2B. In caz ca nu te-ai prins inca de ce se afla prima pe lista noastra, iata cateva dintre motivele principale pentru care LinkedIn Ads-urile sunt un must in strategia de promovare a companiei tale:
1. Platforma LinkedIn Ads ofera o multime de posibilitati de targetare pentru a asigura afisarea campaniilor de promovare in fata unui public specific. Cat de specific? De exemplu, optiunile de targetare demografica permit targetarea persoanelor in functie de compania la care sunt angajate, functia pe care o detin, vechimea in functie, experienta intr-un anumit domeniu si tot asa. Prin optimizarea constanta a campaniilor si un setup corect, posibilitatile de atingere a targetelor de vanzari devin nelimitate.
2. Profilul de LinkedIn al companiei contine o multime de informatii pe care clientii cu siguranta le vor utiliza in procesul decizional. Prin LinkedIn Ads vei creste vizibilitatea acestui profil si te vei asigura ca informatiile care ajung la audienta ta sunt filtrate intern si ofera argumentele necesare pentru justificarea unei potentiale achizitii.
Cum vanzarea de
produse sau servicii B2B implica, de cele mai multe ori, un proces decizional
mai lung, compania ta trebuie sa fie intotdeauna acolo pentru a domina piata de
pe care se aprovizioneaza clientul.
Google Ads
Unde cautam atunci
cand avem nevoie de o solutie rapida la problemele noastre? Pe Google.
Fata de orice alta
metoda de promovare, online sau offline, reclamele create prin intermediul
Google Ads ofera business-urilor un avantaj major: se folosesc de intentia de
achizitie a consumatorului pentru a afisa campania de promovare sub forma unei
solutii la o problema. Ca sa atinga acest nivel, specialistul care se ocupa de
campania Google Ads trebuie sa cunoasca foarte bine audienta si sa targeteze cuvinte cheie
specifice pentru a declansa conversii reale, care au potentialul de a se
transforma in achizitii.
Mentinerea
vizibilitatii site-ului tau pe Google este si ea foarte importanta. Prin
campanii de Google Ads corect optimizate, site-ul companiei tale va fi afisat
pe prima pagina, in topul cautarilor. De ce este acest lucru important? In
functie de clientii B2B carora iti adresezi produsele sau serviciile, de cele
mai multe ori este dificil de preconizat in ce perioada de timp de la
vizualizarea reclamei va completa un lead achizitia. Prin mentinerea
vizibilitatii pe motoarele de cautare, te asiguri ca business-ul tau are un
avantaj competitiv in fata concurentei.
Facebook Ads
Cu 2.934 miliarde de
utilizatori activi lunar pana in luna iulie 2022 (Datareportal), Facebook este
in fruntea clasamentului pentru platformele cu cel mai mare numar de
utilizatori din intreaga lume. Este ea potrivita, totusi, pentru promovarea
companiilor B2B? Pe scurt, raspunsul este da.
Folosite in mod
profesional, optiunile de tragetare la care compania ta are acces prin
intermediul reclamelor Facebook Ads asigura un
control crescut asupra indeplinirii obiectivelor de vanzari. In plus, fata de
celelalte platforme B2B, Facebook-ul ofera sansa companiilor de a se conecta cu
publicul lor, de a comunica si de a crea o comunitate activa.
Vizibilitatea
companiei tale este o investitie pe termen lung! Indiferent de platformele de promovare online pe care tu si echipa ta alegeti sa le folositi pentru a va atinge
targetele de vanzari in anul 2023, un lucru e sigur: creativitatea si
cunostintele avansate de setup merg mana in mana atunci cand vine vorba de
expunerea brandului in mediul online.
Afla mai multe despre
serviciile incluse in abonamentele de LinkedIn Ads, Google Ads și Facebook Ads
pe care specialistii din cadrul agentiei de marketing Happy Pencil ti le ofera.