Social media este un termen colectiv pentru site-uri web și aplicații care se concentrează pe comunicare, comunitate, interacțiune, schimb de conținut și colaborare.
Social media este orice instrument digital care permite utilizatorilor să creeze și să partajeze rapid conținutul cu publicul (text, foto, audio, video, prezentari multimedia, etc.) prin intermediul blog-urilor, forum-urilor, retelelor sociale precum Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Tik Tok, etc., site-uri video (YouTube), site-uri de foto (Shutterstock), aplicatii mobile, servicii de mesagerie (WhatsApp, Facebook Messenger, Skype), jocuri online, Wikipedia, etc.
Exista 3 mari categorii de consumatori de social media:
1. Utilizatorii obișnuiti (care nu sunt nici specialiști și nu au nici o afacere de promovat)
Aceștia sunt oameni simpli care folosesc social media pentru a interacționa cu prietenii, familia, colegii de serviciu, etc. și pentru a se deconecta de la stresul cotidian. Postează cel mai frecvent noutăți sau evenimente din viața lor personală sau caută informațiile de care au nevoie.
2. Specialiștii social media (care trăiesc din aceasta activitate/job)
Un specialist de Social Media creează o strategie de promovare al unui brand, optimizează permanent planul inițial pentru a fii sigur că atinge obiectivele stabilite. Crează un calendar de postări (conținut) pentru a știi când, ce și cum postează pentru a crește vizibilitatea unui brand în fața audienței potrivite.
3. Business-urile tind sa aibă o perspectivă total diferită
Ele țintesc către PROFIT, simplu.
Pentru orice business, Social Media Marketing include activități precum promovarea online pentru vânzarea anumitor bunuri și servicii (generarea de potențiali clienți Facebook business), brand awareness, și creșterea traficului pe website iar pentru asta sunt dispuși să investească sume diferite de bani pentru a-și atinge obiectivele.
Fiind cea mai avantajoasă metodă, financiar vorbind, de a te afișa în fața unui numar foarte mare de oameni, Social Media devine un must have pentru orice business.
Așadar, social media reprezintă un grup de mai multe platforme care ne permit comunicarea între noi, partajarea diferitelor conținuturi, încărcarea online a postărilor text, pozelor, video-urilor etc., pentru a ne facilita tuturor fie comunicarea virtuală, fie promovarea sau informarea cu privire la diferite evenimente (știri) în funcție de domeniul de activitate.