Daca cu cativa ani in urma prezenta unui
business pe social media era privita ca fiind un pas extra pe care
puteai, sau nu, sa-l incluzi in strategia de marketing, in zilele noastre
aceasta a devenit necesara. Vizibilitatea unui brand depaseste deja limitele
online-ului. Ai o postare virala? Audienta ta o poate aduce in discutie in
conversatiile cu prietenii, la masa cu familia, la birou sau intr-o multime de
alte contexte sociale.
Indiferent de marimea business-ului, prezenta
pe retelele de socializare este una dintre cele mai importante „masuri” pe care
trebuie sa le iei atunci cand ai in plan dezvoltarea pe termen lung. Un brand
nu se construieste peste noapte, asadar investitia de timp si resurse
financiare trebuie sa fie echivalenta cu obiectivele de crestere.
Pe o piata in care oferta este, uneori, mai
mare decat cererea, un business care ramane ancorat in trecut are sanse minime
de a se face remarcat si, implicit, de a-si vinde produsele sau serviciile
consumatorilor care au nevoie de ele. Social media este noua realitate
in care traim.
In cele ce urmeaza vei afla de la specialistii
Happy Pencil in promovare online care sunt cele mai mari avantaje ale
unei strategii de social
media management si de ce paginile de business ale brandului tau
trebuie populate cu continut in mod frecvent.
Cresterea Brand Awarness-ului
Cresterea vizibilitatii unui brand necesita
timp si dedicare. Desi ar putea parea suficient sa postezi din cand in cand
continut pe paginile de Facebook, Instagram sau LinkedIn, in realitate este
nevoie de un efort mai mare de atat. Pentru a pastra interesul audientei tale,
o strategie de social media management corect structurata, bazata pe un
proces de analiza, pe concluzii informate si pe obiective concrete e mai mult
decat necesara. Pentru ca brandul sa atraga atentie pozitiva, postarile trebuie
sa se distinga prin creativitate, calitatea materialelor si stilul comunicarii.
Brand Awarness-ul, sau nivelul de recunoastere
al unui brand, este un obiectiv foarte puternic, care influenteaza in mod
direct vanzarile unui business. Pe cat de dificil este de atins, pe atat de
greu este de masurat. Desi KPI (Key Performance Indicators) pe care
specialistul tau ii utilizeaza pentru a-ti monitoriza paginile de social
media iti pot arata felul in care audienta interactioneaza cu pagina si
continutul postat pe ea, in realitate este foarte greu sa estimezi la cati
dintre prospectii tai a ajuns informatia. Acesta este si motivul pentru care o
prezenta constanta pe canalele de social media este atat de importanta
pentru asigurarea vizibilitatii unui business. Scopul este sa iti mentii
brandul mereu pe primul loc in mintea audientei.
Influentarea vanzarilor prin cresterea credibilitatii brandului
Un alt avantaj major pe care o strategie
functionala de social
media management il ofera business-urilor cu o prezenta online
puternica este cresterea credibilitatii. Pe langa faptul ca prospectii vor gasi
mult mai usor produsele sau serviciile de care au nevoie, acestia vor lua o
decizie de achizitie favorabila datorita modului in care business-ul este
perceput de catre alti clienti. Altfel spus, cu cat mai mult zgomot pozitiv reuseste
sa provoace brandul tau, cu atat mai eficienta va deveni strategia ta de promovare
online.
53% dintre cumparatori spun ca fac intotdeauna
cercetari inainte de a face o achizitie pentru a se asigura ca fac cea mai buna
alegere posibila (sursa: Google). Daca produsele sau serviciile pe care le
comercializezi nu acopera o nevoie de baza a audientei, mai mult ca sigur
business-ul tau va fi supus unui astfel de research din partea prospectilor.
Cresterea ratei de conversie depinde, de foarte multe ori, de cat de eficiente
sunt strategiile de social
media marketing pe care brandul le urmeaza.
Promovare online vs. SEO
Daca site-ul business-ului nu sta destul de
bine la capitolul vizibilitate organica si depinzi doar de un buget de promovare
online pentru ca audienta sa te gaseasca mai usor pe motoarele de
cautare, unul dintre obiectivele pe care specialistii tai le pot avea in vedere
pentru formularea strategiei de social media management este traficul pe
site.
Prin promovarea blogurilor sau a altor pagini
de pe site in mod strategic, conexiunea audientei cu canalele finale de vanzare
va fi restabilita. Pe langa avantajele evidente, un trafic mai intens va
determina, in timp, un ranking mai bun pe Google.
Dezvoltarea unui brand necesita timp, dedicare
si investitii constante. Primii pasi pe care un business ii urmeaza pe acest
drum pot defini intreaga lui evolutie, asadar este foarte important sa te
asiguri inca de la inceput ca lucrezi cu echipa potrivita.
Daca vrei sa afli mai multe detalii despre
serviciul de Social Media
Management pe care il oferim in cadrul Agentiei de marketing Happy Pencil
din Timisoara, te asteptam pe site-ul nostru sau la adresa de email office@happy-pencil.ro.